پنجشنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 10:40 توسط خداقلیزاده | 
۱-هالوکربن ها: دارای اتمهای کلر،فلر،بروم و ید می باشند. مانند R22

۲ـ ایزوتروپ: مخلوط دو یا چند مبرد که بعد از اختلاط یک ماده واحد را تشکیل می دهندو خواص ماده جدید با هر یک از مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است. در صدهای مواد تشکیل دهنده این مبرد در حالتهای  گاز و مایع مساوی است مانند R507

۳ـ زئوتروپ: مخلوط دو یا چند مبرد که در فشار و دمای معین درصدهای تشکیل دهنده مواد در حالت گاز و مایع برابر نیستند .مانند R407

۴ـ مواد آلی یا هیدروکربن ها: مثل اتان و بوتان و پروپان و ...R600

۵ـ مواد معدنی: مثل آمونیاک و دی اکسید کربن و ...R700

پنجشنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 9:41 توسط خداقلیزاده | 

این مبرد نیز از گروه گازهای غیر مخرب و بی خطر برای لایه ازن می باشد.ODP آن صفر است و ترکیبی از سه گاز( R134a(%52 و(25% )R125 و (23%)R32 با فشار ی شبیه به R22 است.فشار عملیاتی آن در مقایسه با ماده سرمازای R22 در حدود ده درصد بیشتر است

 

سه شنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 18:2 توسط خداقلیزاده | 

سيكل تبريد تراكمي ساده از چهار قطعه زير تشكيل شده است:

۱- كمپرسور compressor كه كار آن فشرده كردن گاز(مبرد) مي باشد.

2- كندانسور condenser كه كار آن انتقال حرارت به محيط مي باشد و در آن گاز گرم تقطير مي گردد .

۳-شير انبساط يا لوله مويي expansion valvve or capilary tube كه كار آن شكستن فشار مايع مي باشد كه مبرد پس ار عبور از ان در دمايي پايين قرار مي گيرد تا بتواند گرماي محوطه اواپراتور را جذب نمايد .

4- اواپراتور evaporator كه كار آن جذب حرارت از محيطي كه بايد سرد شود مي باشد كه اين امر باعث بخار شدن مبرد در اواپراتور مي گردد و در نتيجه در مكش كمپرسور مبرد در فاز گازي وارد كمپرسور شده و سيكل ادامه مي يابد.

سه شنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 16:28 توسط خداقلیزاده | 

همانگونه که ملاحظه می نمایید سه سیکل در یک چیلر آبی تراکمی وجود دارد:

۱- سیکل مبرد : که در آن مبرد از کمپرسور با فشار زیاد خارج شده و در کندانسور خنک می شود و با گذر از شیر انبساط وارد اواپراتور شده و گرمای آب اواپراتور را جذب کرده و آب اطراف اواپراتور را خنک می نماید و پس از خروج از اواپراتور دوباره به کمپرسور بر می گردد .

۲- سیکل آب برج خنک کن :که آب خبک شده در برج خنک کن وارد کندانسور شده و مبرد را خنک می کند و دوباره به برج خنک کن بر می گردد .

۳- سیکل آب سرمایش ساختمان :که گرمای داخل ساختمان را وارد اواپراتور کرده و به مبرد موجود در اواپراتور منتقل می نماید و خنک شده و دوباره به ساختمان برمی گردد.

سه شنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 12:17 توسط خداقلیزاده | 
مواد شیمیایی بر پایه اسید کلریدیک می باشد که به جهت رسوب زدایی سطوح تبادل حرارت موجود در تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به کار می رود .دیسکلر معمولا در غلظت های مختلف عرضه می گردد و دارای ترکیبات متنوعی با توجه به سازنده و فروشنده آن می باشد .

سه شنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 11:51 توسط خداقلیزاده | 

همانگونه که می دانید در چیلرها در دو بخش کندانسور و اواپراتور تبادل حرارت بین آب و مبرد صورت می پذیرد که مابین آب و مبرد یک فلز مانند مس یا آلومینیوم وجود دارد .با توجه به املاح موجود در آب و نشست این رسوبات بر سطوح تبادل حرارت ضریب انتقال حرارات و به دنبال آن میزان انتقال حرارت کاهش می یابد.با توجه به بالاتر بودن دمای آب و باز بودن سییکل آب در کندانسور، میزان رسوب گذاری در کندانسور بیشتر می باشد که در صورت عدم رسوب زدایی کندانسور معمولا با افزایش فشار گاز مبرد و به اصطلاح های کردن چیلر مواجه خواهیم شد .

 

به جهت کم کردن املاح از سختی گیر در مسیر آب ورودی به چیلر استفاده می نمایند .

همچین به صورت سنتی و معمول اسید شویی با اسید دیسکلر در ابتدای فصل انجام می گردد تا سطوح تبادل حرارتی تمیز شده و راندمان تبادل حرارت افزایش یابد .

دوشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 11:46 توسط خداقلیزاده | 
چيلرها از جمله تجهيزات بسيار مهم در سرمايش هستند که به طور کلي مي توان آنها را به دو دسته چيلرهاي تراکمي و چيلرهاي جذبي تقسيم کرد. به طور کلي چيلرهاي تراکمي از انرژي الکتريکي و چيلرهاي جذبي از انرژي حرارتي به عنوان منبع اصلي براي ايجاد سرمايش استفاده مي کنند. 
                                            
                                                 

دوشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 11:28 توسط خداقلیزاده | 

چيلر دستگاهي است كه با استفاده از يك سيال خنك كننده در سيكل تبريد،سيال ديگري را( عمدتا آب)براي مصارف صنعتي يا تهويه  مطبوع  خنك  مي كند.
آب  سرد توليد شده در اواپراتور  چيلر در سيستمهاي  صنعتي  براي  خنك كردن بخشهايي از ماشين آلات و در تهويه مطبوع جهت خنك كردن هوا از طريق هواساز،فنكويل و ...مورد استفاده قرار می گیرد.
                                               

یکشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۸۸ ساعت 11:7 توسط خداقلیزاده | 
یک تن تبرید معادل  ۱۲۰۰۰btu/hr مي باشد .بنابراين يك چيلر يا اسپيلت 48000btu/hr معادل 4 تن تبريد برودت ايجاد مي نمايد .

 

اما علت این نام گذاری به این خاطر است که یک تن تبريد عبارت است از سرمايي كه يك تن يخ (2000پوند) در موقع ذوب در مدت 24ساعت ايجاد مي نمايد و یا در اصل میزان حرارتی است که یک تن آب صفر درجه سانتیگراد از دست می دهد تا را در طی یک شبانه روز به یک تن یخ صفر درجه سانتیگراد تبدیل شود .

مطلب مشابه : چیلر تراکمی اسکرو

تعمیر چیلر

مشخصات
چیلر تراکمی این وبلاگ بیشتر به جهت ایجاد مرجعی برای آشنایی بیشتر با چیلرها راه اندازی شده است و امید است با همراهی شما همکاران و دوستان عزیز بتواند گامی در جهت رشد علمی و فنی کشور بردارد .
با توجه به اینکه نویسندگان وبلاگ در زمینه تهویه مطبوع ، نگهداری و تعمیرات ، نصب وراه اندازی انواع چیلر و اسپیلت یونیت مشغول به کار می باشند خوشحال خواهیم شد اگر بتوانیم درخدمت شما باشیم.
تلفن تماس: 09123074420
44298550
09124761848