دوشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۰ ساعت 9:53 توسط خداقلیزاده | 

روش های كنترل دمای آب برج خنك كن

1- كنترل با ترموستات و فرمان روشن - خاموش به فن برج

2- استفاده از شیر سه راهی با فرمان از ترموستات

3-استفاده ارترموستات تدریجی و كنترل دور فن با اینورتر

4-استفاده از ترموستات تدریجی و كنترل دور پمپ آب سیركولاسیون برج

دوشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۰ ساعت 9:53 توسط خداقلیزاده | 
جهت تعیین میزان مصرف آب برج خنك كن روش های مختلفی وجود دارد كه در زیر یكی از روش ها ارایه شده است .

همانطور كه می دانید در برج خنك كن با بخار شدن بخشی از آب در جریان سیركوله برج ،بقیه آب خنك می گردد و میزان مصرف آب تقریبا با این میزان بخار شدن آب برابر می باشد .

برای تبخیر شدن ا گالن آب حدود 8700BTU گرما لازم است به عبارت دیگر با تبخیر ا گالن آب حدود 8700BTU گرما از برج دفع می شود .حال فرض كنید ظرفیت برج خنك كن 100 تن تبرید می باشد(توجه نمایید باید ظرفیت واقعی برج كه از روی ظرفیت واقعی چیلر و میزان گرمای ناشی از كار كمپرسور و دبی مورد نیاز كندانسور می باشد را لحاظ كنید)

100*12000=1200000BTU/hr

با تقسیم این عدد بر 8700 میزان مصرف آب در ساعت 138 گالن یعنی حدود 525 لیتر خواهد بود .البته این عدد با لحاظ نمودن راندمان تبخیر 100 درصد برای برج می باشد كه در عمل راندمان برج ها حدود 60 الی 80 درصد می باشد و همچنین فرض شده است قطره گیرهای برج به خوبی عمل می كنند و از هدر رفتن آب به صورت قطرات آب جلوگیری می شود .



دوشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۰ ساعت 9:52 توسط خداقلیزاده | 
هرگاه مبرد در فشار اشباع در دمایی بالاتر از دمای اشباع باشد به آب بخار مافوق گرم یا بخار سوپر هیت superheat می گویند . در چیلر در خروجی اواپراتور به جهت اطمینان از عدم ورود مایع به كمپرسور مبرد به صورت سوپر هیت می باشد . میزان سوپر هیت مناسب بین 5 الی 10 درجه می باشد و در صورت بیشتر بودن میزان سوپر هیت میزان گاز در سیكل كم می باشد .

superheat



دوشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۹۰ ساعت 9:50 توسط خداقلیزاده | 
هرگاه دمای مایعی كمتر از دمای مایع اشباع در فشار اشباع باشد به ان مایع مایع مادون سرد یا ساب كولد subcooled می گویند . در چیلر خروجی كندانسور معمولا كمی سابكولد می شود تا عمل پاشش مبرد در شیر انبساط و یا لوله مویین دچار مشكل نگردد و مبرد در شیر ابنساط حتما به شكل مایع باشد .

ساب كولد مناسب بین 5 الی 10درجه می باشد

subcooled

مشخصات
چیلر تراکمی این وبلاگ بیشتر به جهت ایجاد مرجعی برای آشنایی بیشتر با چیلرها راه اندازی شده است و امید است با همراهی شما همکاران و دوستان عزیز بتواند گامی در جهت رشد علمی و فنی کشور بردارد .
با توجه به اینکه نویسندگان وبلاگ در زمینه تهویه مطبوع ، نگهداری و تعمیرات ، نصب وراه اندازی انواع چیلر و اسپیلت یونیت مشغول به کار می باشند خوشحال خواهیم شد اگر بتوانیم درخدمت شما باشیم.
تلفن تماس: 09123074420
44298550
09124761848